7 Tips voor een succesvolle gratis Werkenbij-site

Werkenbij-site bouwen

Steeds meer uitzendbureaus bouwen voor hun grotere en belangrijke klanten werkenbij-sites. Dit is natuurlijk super slim, want zo zorg je voor zowel binding met je klant als kandidaten voor je klant. Je bouwt speciaal voor je klant een website met vacatures die door jezelf of door je klant kunnen worden geplaatst. Reactie komen in jouw CRM en / of je stuur deze rechtstreeks naar de klant. Dit afhankelijk of de vacature plaatsing via uitzenden, detachering, werving & selectie of betaling per vacature plaats vind.

Een goede werkenbij-site is online goed vindbaar, trekt veel potentiele kandidaten waarbij een groot gedeelte van de bezoekers daadwerkelijk solliciteert. Maar waar moet je op letten bij het bouwen van een goede werkenbij-site? Dit lees je hieronder!

Wil je ook een unieke werkenbij-site voor jezelf of speciaal voor de klanten van je uitzendbureau? Maak dan gebruik van onze GRATIS WordPress plugin. Deze plugin is speciaal ontwikkeld voor uitzendbureaus websites, maar ook uitermate geschikt om eenvoudig en gratis een Werkenbij-site te maken.

  1. Unieke URL
    Zorg er altijd voor dat jouw werkenbij-site een aparte pagina op je website is, waarop alle vacatures staan plus handige informatie over het werken bij jouw klant / via jouw uitzendbureau. Voorbeeld hoe je het beste je werkenbij-site kunt opbouwen: www.uitzendbureaunaam.nl/werkenbij(naamklant) of www.werkenbij(klant/bedrijfsnaam).nl.

    Wanneer je onze WordPress Uitzendbureau Website Plugin gebruikt, heb je alle functionaliteiten beschikbaar.

    Denk hierbij aan:
    • Solliciteren
    • Open sollicitaties
    • Zoeken
    • Vacature overzicht
    • Vacature plaatsen
    • Laatste vacatures etc.

    Het enige wat je hoeft te doen is de plugin in jouw werken-bij website te installeren. Dit is als je een WordPress website hebt heel eenvoudig.
  1. Informatie
    De techniek van onze WordPress Uitzendbureau Website Plugin zorgt voor een goede basis vindbaarheid van jouw werken-bij site. Wil je echt goed gevonden worden en je bezoekers goed informeren dan is de informatie (content) op de website het allerbelangrijkste. Goede content is niet alleen nodig voor potentiële kandidaten maar ook voor de vindbaarheid binnen Google. Zorg daarom voor relevante, wervende informatie over je uitzendbureau of, wanneer het heel specifiek voor je klant bedoeld is, informatie over jouw klant.

    Denk dan aan onderwerpen als:
    • Wat is de bedrijfscultuur?
    • Hoeveel mensen werken er?
    • Wat wil jouw klant bereiken binnen jullie bedrijf?
    • Hoe gaat de sollicitatieprocedure in zijn werk?
    • Laat collega’s aan het woord om jouw werken-bij site aantrekkelijk te maken.

    Tot slot, gebruik bij deze teksten afbeeldingen en foto’s die de sfeer, cultuur en de collega’s weerspiegelen.

  2. Belangrijkste eerst
    Wat wil je bereiken met je werken-bij site? Deze vraag is in grote lijnen voor elke werken-bij website hetzelfde: dat werkzoekenden solliciteren op de openstaande vacatures. Zorg dan ook dat de vacatures prominent in beeld zijn. Dat betekent bovenin de header. Verstop nooit je vacatures! Daarnaast is het belangrijk dat kandidaten meteen en eenvoudig kunnen solliciteren. Dus plaats een duidelijke sollicitatieknop naast en onder elke de vacature tekst. Het zou een gemiste kans zijn wanneer enthousiaste kandidaten de vacatures en de informatie over jouw klant niet kunnen vinden.

    Ook dit onderdeel faciliteren we met onze WordPress Uitzendbureau Website Plugin.

  3. Huisstijl
    Maak je naast onze Uitzendbureau Website Plugin ook gebruik van ons Thema dan hoef je alleen nog maar de kleuren, het logo en de tekst op je website aan te passen. Op een werken-bij site is het belangrijk om de huisstijl van je klant goed door te voeren en consistent te blijven in je uitingen. Zorg ervoor dat je website visueel aantrekkelijk is: gebruik goede foto’s en video’s. Kies voor eigen foto- en videomateriaal. Daar zit wat meer werk in dan het downloaden van gratis stockfoto’s maar het maakt je website veel persoonlijker. Anders gezegd; stop er wat persoonlijke liefde en aandacht in. Je kunt het!

  4. Responsive
    Een goede werken-bij site is natuurlijk mobile proof. Het aantal zoekopdrachten op een smartphone stijgt nog steeds waardoor een mobielvriendelijke website super belangrijk is. Ook op social media worden veel vacatures gedeeld en gelezen die voor meer mobiel websiteverkeer zorgen. Het is daarnaast slim om de functie AddThis op je vacaturepagina toe te voegen zodat jij en je bezoekers eenvoudig de vacatures kunnen delen via bijvoorbeeld LinkedIn en Facebook. Doe dit wel op zo’n manier dat de reacties die je ontvangt altijd via je werken-bij site blijven lopen.

  5. Vindbaarheid
    Wanneer je een goedwerkende en mooie werken-bij site hebt gemaakt, is het belangrijk dat deze werken-bij site ook goed vindbaar is binnen Google. Dat doe je door de zoekwoordcombinatie ‘werken bij … (je bedrijfsnaam)’ zowel in de tekst, titel van je website en de titel van de pagina (H1 genoemd) gebruikt. Wil je meer over weten over vindbaarheid door Google dan zijn op internet diverse blogs te vinden met interessante informatie zodat je precies weet waar wat voor dient en met welke regels je rekening moet houden.

    Maak je gebruik van onze plugin, installeer dan ook altijd de Yoast Plugin want deze helpt je eenvoudig met het invullen van de titel, H1, meta description, etc.

  6. Handige software
    Er is niets irritanter dat je kandidaten die in het verleden hebben gesolliciteerd niet meer terug kan vinden omdat het in je mailbox, bestandmapje of bij een collega terecht is gekomen. Dit gebeurd bij uitzendbureaus nog veel te veel. Hierdoor weet je op het moment dat je de CV wel weer bovenwater krijgt niet op welke vacatures deze kandidaat heeft gereageerd of je de kandidaat al op gesprek hebt gehad en hoe dit gesprek dan is gegaan. Daarom werkt onze WordPress Uitzendbureau Website Plugin samen met Uitzendplaats. Uitzendplaats is een toegankelijk Recruitment Uitzendbureau CRM omgeving waar je al jouw kandidaten kunt beheren en eenvoudig terug kunt zien op welke vacature(s) wie en wanneer gesolliciteerd heeft. Daarnaast kun je eenvoudig verslaglegging regelen van al je contacten en sollicitatiegesprekken die je hebt gevoerd met de kandidaat / werknemer.

Bouw vandaag nog jouw succesvolle werkenbij-site. Ook jij kunt schitteren met onze uitzendbureau software oplossingen. Bij vragen over jullie werkenbij-site? Neem gerust contact met ons op of vraag onze websitebouwers!